Turundus- ja müügistrateegiate maailm võib olla keeruline, kuid selle mõistmine aitab sul oma tooteid ja teenuseid tõhusamalt müüa. Tänases postituses jagan kontrollküsimusi, mis aitavad kitsendada tohutut valikuvõimaluste hulka ning leida strateegia, mis sobib nii sinule kui ka su müügieesmärkidele.

 

Milline strateegia sulle paremini sobib?

Peamine jagunemine toimub aktiivsete ja passiivsete müügistrateegiate vahel. Aktiivne müük eeldab personaalselt pildis olemist. Näiteks veebinarid, e-koolitused ja väljakutsed, kus sa suhtled klientidega otse. See strateegia toob tulemusi kiiresti, kuid nõuab pidevat kohalolekut.

Passiivsed strateegiad seevastu võimaldavad automatiseeritud süsteeme, mis toimivad ka ilma pideva järelevalveta. Näiteks SEO, meiliturundus ja reklaamikampaaniad. See võib olla ajasõbralik, kuid tulemused ilmnevad aeglasemalt. 

Ideaalne lähenemine on sageli nende kahe kombinatsioon.

 

Mida pead valiku tegemisel silmas pidama?

Valiku tegemisel on oluline määratleda oma põhieesmärk: kas soovid rohkem nähtavust, kasvatada meililisti või keskenduda müügile? Lisaks on määravaks ka alameesmärgid. Näiteks sihtrühma tundmaõppimine või pakkumise testimine. Nende vastuste põhjal saad leida just enda jaoks optimaalse müügistrateegia.

 

Strateegia valiku tähtsus ajakasutuse ja tulemuste mõttes

Müügistrateegia valimine sõltub ajast. Kui eesmärk on müügitulemuste parandamine lühikeses ajavahemikus, siis aktiivne müügistrateegia, näiteks intensiivne sotsiaalmeedia turundusstrateegia või reklaami kampaania, on mõistlik valik. See tagab kiire konversioonimäära kasvu ja klientide kaasamise.

Kui aeg ei ole kriitiline, võib passiivne müük olla efektiivne. SEO optimeerimine ja sisuturundus toovad tulemusi pikemas perspektiivis, aidates kasvatada usaldusväärsust ja bränditeadlikkust.

 

Olemasolevad ressursid määravad strateegia teostatavuse

Strateegia rakendamise edukus sõltub olemasolevatest ressurssidest. Kas sul on juba meiliturundussüsteem, maandumislehed ja maksevõimalused paigas, või pead need nullist looma? Mõned strateegiad, näiteks automatiseeritud jagamisplatvormid, võivad tunduda ahvatlevad, kuid nende kasutamine nõuab täiendavaid ressursse ja õppimisaega. Kui vajalikud süsteemid on olemas, saab keerukamaid strateegiaid lihtsamalt ellu viia.

 

Sihtrühma tarbimisharjumused mõjutavad strateegia tõhusust

Iga strateegia peaks lähtuma sihtrühma käitumisest. Kus nad infot tarbivad ja kuidas nad ostuotsuseid teevad? Kui nad tegutsevad peamiselt Instagramis, võib aktiivne müügistrateegia koos live-videotega olla parim lahendus. Kui nad eelistavad pikemaid ja põhjalikumaid artikleid, on SEO-optimeeritud blogi postitused ja meiliturundus tulemuslikumad.

Ei piisa sellest, et teed reklaami kanalil, kus inimesed külastavad meelelahutuslikul eesmärgil. Tähtis on mõista, kust nad otsivad infot ja kus nad tegelikult otsuseid langetavad.

 

Strateegia ei ole kivisse raiutud 

Parim strateegia ei ole staatiline, vaid muutub ajas koos ettevõtte kasvu, pakkumiste ja sihtrühma vajadustega. Seetõttu tasub pidevalt analüüsida konkurente, osaleda sarnastele sihtrühmadele suunatud koolitustel ja uurida, milliseid strateegiaid teised edukalt rakendavad. Tulemuste saavutamiseks ei ole vaja leiutada täiesti uut süsteemi, vaid kohandada juba töötavaid lahendusi vastavalt enda vajadustele.

 

Kokkuvõtteks: kuidas leida endale sobiv strateegia?

Strateegia valimisel esita endale järgmised küsimused:

  1. Mis on minu eesmärk? Kas tahan kiireid müüke või pikaajalist nähtavust?
  2. Kui palju aega mul on? Kas mul on võimalik oodata tulemusi või vajan kiiremat mõju?
  3. Milliseid ressursse mul on? Kas mu tehnilised ja rahalised ressursid toetavad valitud strateegiat?
  4. Kuidas mu sihtrühm infot tarbib? Kuidas mu sihtrühm infot tarbib ja ostuotsuseid teeb?

Kui nendele küsimustele vastused leiad, on sul selgem arusaam, milline müügi- ja turundusstrateegia võiks just sinu ärimudelile ja sihtrühmale kõige paremini sobida.

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga