See on üsna tavaline, et väga paljudel inimestel tõusevad ihukarvad püsti, kui nad kuulevad sõnu: müük, müüma, et teenida, tuleb müüa jne. Tegelikult müüme me oma ideid igapäev oma lähedastele inimestele. Teeme täna…? Kas me võiksime….? Kas sa tahaksid täna…? Kui mõista, et müük pole agressiivne veenmine, vaid kliendi vajaduste mõistmine ja neile vastava lahenduse pakkumine, siis muutub see protsess palju meeldivamaks. 

 

Assistendi roll koolitajate toetamisel

Koolitajad soovivad tihti müügi ja turunduse delegeerida, kuid see pole lihtne. Sest nõudlus müügassistentide järele on suurem, kui turupakkumine. Koolitaja jaoks on oluline leida keegi, kes mõistab tema toodet ja sihtrühma ning suudab müügiprotsessi efektiivselt toetada. Assistent, kes tegeleb kliendisuhete hoidmise, järelkontaktide ja pakkumiste koostamisega, aitab koolitajal keskenduda oma põhitegevusele.

Koolitajate peamine valupunkt on ajapuudus vastamisel

Koolitajad ei jõua alati klientidele kiiresti vastata, mis vähendab müügivõimalusi. Potentsiaalne klient võib kaotada huvi, kui ta ei saa õigeaegset vastust. Seetõttu on müügiassistent või turundusassistent hindamatu väärtusega, aidates kiirelt reageerida ning potentsiaalseid kliente hoida.

 

Virtuaalassistendi roll müügis

Virtuaalassistendid võivad lisaks tavapärastele ülesannetele aidata ka müügi edendamisel, näiteks tuues sisse kontakte või toetades müügiprotsessi teatud etappides. 

Müügiassistent, kes mõistab, et müük ei tähenda lihtsalt midagi maha müüa, ega toote või teenuse pealesurumist, saab koolitajat aidata mitte ainult tehingute sõlmimisel, vaid ka pikaajaliste kliendisuhete loomisel. Sest müük hõlmab endas ka oskus suhelda ja lahendusi pakkuda. 

Müük hõlmab ka head klienditeenindust. Vahel võib klient alguses loobuda, kuid hea suhtlemine ja professionaalne teenindus toovad nad hiljem tagasi. Oluline on mõista, et “ei” ei ole isiklik tagasilöök, vaid osa protsessist. Kui koolitaja pakub kõrgema hinnaga tooteid, võib assistent aidata lühikõnede pidamisel, et juhatada potentsiaalsed kliendid ostuni. Hea assistent oskab kliente suunata ja aidata neil leida sobivaim variant, et nad saaksid oma vajadustele vastava lahenduse.

 

 

Müügioskustega assistendi eelised tööturul

Müügioskustega assistendid on kõrgemalt tasustatud, kuna nad aitavad koolitajatele rohkem kliente tuua ja nende tulusid kasvatada. Lisaks avanevad neile laiemad karjäärivõimalused turunduse ja müügi valdkonnas.

Paljud assistendid eelistavad taustal töötamist ja väldivad müüki. Samas annab müügioskuse omandamine neile konkurentsieelise, kuna see on oskus, mida igas töös vajatakse. Müügiassistent või turundusassistent, kes tunneb müügitunnelite ja turundusstrateegiate toimimist, on koolitajale hindamatu väärtusega koostööpartneriks. Müügi oskustega assistentidel on suur tõenäosus saada lisaks tavalisele töötasule ja tulemuspõhist lisatasu.

 

Ootused koolitaja ja assistendi koostöös

Koolitajad peaksid enne assistendi palkamist selgelt määratlema oma ootused. Kas nad vajavad turundus- või müügipõhist tuge? Samuti on oluline, et assistent mõistaks koolitaja toodet ja sihtrühma, et tõhusalt müügiprotsessi toetada.

Virtuaalassistendi valik ja sisseelamisprotsess on samuti olulised. Enne koostöö alustamist on kasulik läbi viia katseperiood, et veenduda, kas assistendi oskused ja hoiak sobivad ettevõtte vajadustega. Alustada tuleks kindlasti toodete tundmaõppimisest ja strateegiate selgitamisest.

 

Kokkuvõte

Koolitajad, kes soovivad müüki kasvatada, peaksid kaaluma virtuaalassistendi või müügiassistendi kaasamist. Assistent aitab reageerida kiiremini, hoida kliendisuhtlust ja luua toimiva müügiprotsessi. Lisaks annab müügioskustega assistent koolitajale vabaduse keskenduda oma põhitegevusele, samal ajal kui müügitöö kulgeb sujuvalt.

Virtuaalassistent, kes tunneb turundusstrateegiaid ja müügitunnelite toimimist, võib olla koolitajale hindamatu partner. Seetõttu tasub hoolikalt valida assistent, kes suudab tõhusalt toetada müüki ja aidata ettevõttel kasvada.

Veel virtuaalassistendiga koostööst – https://sigritsaga.ee/silt/virtuaalne-assistent/

Kuidas leida endale assistenti? – https://www.youtube.com/watch?v=0qQ3MlCl0Kc

Katrin:
https://katrinkiviselg.com/
https://www.facebook.com/katrin.kiviselg.9
https://www.linkedin.com/in/katrinkiviselg

Martin:
https://www.linkedin.com/in/martinteras/ 

Soovid paremini inspireerida ja

samas luua endale ka püsiva sissetuleku

ning ajalise vabaduse?

Vaata lähemalt Inspiraatori teejuhi arenguprogrammi, kus on kõik vajalikud samm-sammulised juhendid, praktilised koolitused ja tehnilised abivideod, mille abil saad oma veebiäri edukamaks muuta.

Saad ise otsustada, kui kauaks ligipääsu materjalidele vajad!

Vaata Inspiraatori teejuhi programmi kohta lähemalt: https://sigritsaga.com/inspiraatori-teejuht/ 

 

 

Ei jõua ära oodata järgmist podcasti osa?

Ühine Inspiraatorid Facebooki grupiga ja saad vaadata #õppimisneljapäevade live sessioone koos teiste inspiraatoritega kuu aega enne kui need podcastina välja tulevad. Samuti saad jooksvalt tekkivatele küsimustele ka kiirelt asjakohased vastused.

Liitu Inspiraatoritega: www.facebook.com/groups/inspiraatorid/ 

Inspiraatorid podcast

https://www.instagram.com/inspiraatorid/

 

Sigrit Säga

https://www.facebook.com/sigritsaga

https://www.instagram.com/sigrit.saga