Jagan sinuga ühte avastust, mis tegelikkuses osutus väga kasulikuks nii romaani kirjutamisel kui ka müügitekstide loomisel. See oskus oli mul juba varasemalt olemas, kuid polnud täheldanud selle potentsiaali ettevõtjana.

Miks ma varem ei olnud üldse selle peale tulnud, et romaani kirjutamise oskusel võiks olla selline mõju müügitekstidele? Need tunduvad ju täiesti erinevad maailmad – üks on väljamõeldud tegelaste ja sündmustega lugu, teine aga kõneleb toodetest ja teenustest. Tegelikult on nende kahe vahel üks oluline ühisosa – lugu.

Lugude jõud

Lood on need, mis tekitavad inimestes emotsionaalset seost. Kuigi on räägitud, et müügitekstides peab olema lugu, võib see jääda mõnikord lihtsalt kuivaks sõnade jadaks. Emotsioonideta kirjutatud tekst ei suuda lugejat haarata. Siin tulebki mängu esimene tehniline nipp – ära kasuta üldistavaid kirjeldavaid sõnu. Selle asemel, et öelda, et probleem, mida oma toote või teenusega aitad lahendada, tekitab viha, proovi kirjeldada seda tunnet nii, et lugeja tunneks seda ka ise. Räägi lugu emotsioonide kaudu, mitte lihtsalt sõnade abil.

Emotsioonide kirjeldamine

Tunnete kirjeldamiseks saame kasutada elulisi ja sügavaid detaile. Kui soovid kirjeldada südamevalu, ära piirdu lihtsalt sõnadega “kurvameelne” või “ärevuses”. Püüa leida sõnu, mis kirjeldavad seda tõelist tunnet. Näiteks võid öelda, et südamevalu tunneb end nagu kera, mis hõõgub rinnus ja tahab ennast välja rebida. Selline kirjeldus loob tugevama emotsionaalse sideme lugejaga.

Kõige võimsam emotsioonide edasiandmise viis on lugejale elamust pakkuda. Kirjelda olukorda nii, et ta saaks end sellesse sügavamalt kaasa tõmmata. Kasuta detaile ja elavaid kujutluspilte, mis aitavad tal end selles loos ära tunda.

Mis iganes lugu sa ka ei räägiks – müügitekstis või romaanis – pea meeles, et see lugu peab puudutama inimest. Kirjutamine on kunst, mis võib mõjutada inimesi ja nende otsuseid. Leia õige lugu ja kasuta seda, et viia oma lugejad kaasahaaravale teekonnale