Kas oled mõelnud, kuidas juhendada väljakutseid tõhusalt ja suurendada nende tulemuslikkust? Kui vastasid jaatavalt, oled jõudnud õigesse kohta! Olen viimase paari aasta jooksul juhendanud mitmeid väljakutseid ning jagan sinuga mõningaid õppetunde, mille olen nende kogemuste käigus omandanud. Loodetavasti aitavad need õppetunnid ka sind!

 

Sihtrühma tundmaõppimise olulisus

Üks olulisemaid asju väljakutse planeerimisel on sihtrühma analüüs ja sihtrühma intervjuu läbiviimine. Oma esimestel kursustel ei rõhutanud ma seda piisavalt, kuid mida rohkem ma teiste inimeste väljakutseid juhendasin, seda olulisemaks see muutus. Enne väljakutse korraldamist mõtle sellele, kes on need inimesed, keda soovid väljakutsega aidata.

Selleks, et su väljakutse oleks edukas on vaja teada, mida sinu sihtrühm tegelikult vajab ja ootab. Ära eelda, et sa tead, mida nad tahavad, küsi ja kuula neid.  Sihtrühma intervjuudega vähendad riski, et sa teed tühja tööd. Oma sihtrühma määratlemine ja nende tundma õppimine aitab sul kohandada sisu ja reklaamistrateegiat nende vajadustele vastavaks.

 

Ära üldista ja kasuta sihtrühma sõnumeid

„Kui see on mõeldud kõigile, siis see ei ole mitte kellelegi“

Ära tee eeldusi selle kohta, mida su sihtrühm tahab või vajab. Kasuta sihtrühma intervjuu käigus välja tulnud korduvaid sõnu ja fraase, mida nad kasutavad ning kasuta neid oma turundustekstides ja pakkumises. Sinu sihtrühma sõnad ja väljendid on võtmeks selleks, et nende tähelepanu võita ja neid kõnetada.

 

Väljakutse tehnilise poole ettevalmistus

Enne väljakutse algust valmista ette kõik tehnilised detailid. Kavanda ja ajasta e-mailid, meeldetuletused, grupi postitused ja muu ette, et saaksid väljakutse ajal keskenduda sisu jagamisele ja osalejate toetamisele. Samuti tee kindlaks, et sul on kõik vajalikud süsteemid ja protsessid paigas, et vältida viimase hetke stressi.

 

Alusta lihtsate tehniliste vahenditega

Kui oled alustav väljakutsete läbiviija, siis ära võta liiga suurt ampsu tehniliste vahenditega. Kasuta lihtsaid ja tasuta platvorme nagu Facebooki grupp. Keskendu esmalt sisule ja kogukonna loomisele ning edasi saad järk-järgult lisada tehnilisi täiendusi.

Ära sukeldu liiga sügavalt tehnilistesse nüanssidesse, eriti kui oled algaja. Kasuta platvorme, mis on lihtsad ja mugavad nii sinu jaoks kui ka osalejate jaoks. Tehniliste lahenduste lisamine võib suurendada stressi ja võtta ära fookuse sisult ning osalejate toetamiselt.

 

Registreerimisprotsessi optimeerimine

Väljakutse registreerimise protsess peaks olema võimalikult lihtne ja kasutajasõbralik. Veendu, et osalejad saaksid kiiresti ja hõlpsalt registreeruda, vältides takistusi ja ebamugavusi. Kui registreerumine on pikk ja keeruline protsess, siis võid sellega kaotada väärtuslikke kliente. Peale registreerumist suuna osalejad otse Facebooki gruppi, kus kogu väljakutse toimub. See aitab luua tugeva kogukonna ja tagab, et osalejad saavad kohe tegutsema asuda.

 

Loo väärtust ja hoia osalejate tähelepanu

Kvaliteetse sisu loomine on edu võti. Veendu, et sinu sisu vastaks sihtrühma ootustele ja vajadustele. Ole kohal ja toeta oma kogukonda. Reageeri ja vasta kommentaaridele, küsimustele ja sisukatele jagamistele. Osalejad vajavad su juhendust ja tuge.

Kasuta erinevaid meetodeid, nagu ülesanded, arengupartnerlus, grupivestlused ja interaktiivsed üritused, et hoida osalejaid kaasatuna kogu väljakutse vältel. See aitab luua tugeva emotsionaalse sideme osalejate ja koolitaja vahel ning tõsta väljakutse tulemuslikkust.

 

Kasuta sotsiaalmeediat oma väljakutse turundamiseks

Jaga oma väljakutset erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel, näiteks Facebookis, Instagramis ja LinkedInis. Loo väljakutse teema põhiseid väärtust loovaid postitusi ja pilkupüüdvaid pilte. Kui teed väljakutset kellegagi koostöös, siis ära unusta neid ära märkida ja palu ka neil oma lehel väljakutset jagada.

Sotsiaalmeedia grupid, kuhu sinu sihtrühm on kogunenud on suurepärane koht omaväljakutsete reklaamimiseks. Kasuta neid, et jõuda suurema sihtrühmani ja koguda osalejaid oma väljakutsele. Pea aga meeles, et kõigis gruppides ei ole reklaamimine lubatud, pea kogukonna reeglitest kinni ja kui sa ei ole kindel, siis küsi enne grupi administraatoritelt luba.

 

Kaalu koostööpartnerite kaasamist

Koostööpartneriga väljakutse korraldamisel saate vastutust jagada ja oma töökoormust vähendada, muutes projekti juhtimise lihtsamaks. Väljakutse edukas läbiviimine nõuab põhjalikku ettevalmistust ja kui teete koostööd teise koolitajaga, saate jagada ülesandeid, vähendades seeläbi liigset stressi.

Lisaks ühendate koostöö käigus oma jälgijaskonnad, mis suurendab mõlema osapoole nähtavust. Teie ühine pingutus toob kaasa suurema teadlikkuse ja külgetõmbe potentsiaalsete klientide seas.

Oluline on märkida, et koostööpartneriga töötamine õpetab tiimitööd ja rikastab teadmiste pagasit, sest saate jagada ideid, kogemusi ja teadmisi. Koostöö on võimas viis kasvada nii professionaalselt kui ka isiklikult.

 

Eduka müügi saladus

Väljakutse põhieesmärk peaks alati olema osalejate abistamine ja nende elus muutuste loomine, mitte pelgalt kasumi teenimine. Kui su fookus on ainult kasumil ja müügil, siis osalejad tunnetavad su ahnust ning nad ei ole huvitatud sinu pakkumisest. Ent, kui sa keskendud inimeste aitamisele ning lood juba väljakutse jooksul muutusi nende elus, siis nad tunnevad sinu siirast soovi aidata ja on valmis usaldama sinu pakkumist edasisteks sammudeks. Kuigi majanduslik edu on oluline, ei tohiks sa kunagi lubada sellel saada su ainsaks eesmärgiks.

Oluline on ka nautida protsessi. Olles teadlik oma tööst ja naudes seda, mida sa teed, kandub see ka su osalejateni. Näiteks, kui oled kirglik ja naudid väljakutse juhtimist, lood positiivse emotsionaalse kogemuse, mis innustab osalejaid ja tugevdab nende usaldust sinu vastu. See loob neid soovi sinuga edasi töötada ja osta ka sinu edasisi pakkumisi.

 

Viimase hetke ostjad: Usu oma pakkumise väärtusesse

Ära unusta, et müügid tulevad sageli viimasel päeval. Ära lase esimeste päevade vaikusel end heidutada, sest müügi tipp võib saabuda viimasel hetkel. Suhtu müügiprotsessi kui oma mentaalsesse väljakutsesse ja hoia momentumit kõrgel. Sinu emotsioonid mõjutavad tulemusi – kui kaotad usu, kajastub see potentsiaalsetele ostjatele. Ent kui usud kindlalt oma pakkumise väärtusse ning suudad seda energiat jagada, innustad ka teisi ostma. Usk ja positiivne hoiak viivad sageli paremate müügitulemusteni, eriti viimase hetke müügiponnistustes.

 

Kokkuvõte

Kokkuvõttes on väljakutsete juhendamine suurepärane võimalus jagada oma teadmisi ja teenida lisatulu, kuid see nõuab hästi planeerimist, keskendumist osalejate vajadustele ja valmisolekut teha tööd. Kasutades neid õppetunde, saad luua väljakutseid, mis on tõhusad ja kaasavad, ning aitavad osalejatel saavutada oma eesmärke.